Dannevirke & Napier

Na onze dagen in Wellington zien we er naar uit om weer verder te reizen, in Wellington voelde we ons minder op onze plek. Waarschijnlijk te druk en te groot voor ons, nu we zo genieten van alle natuur en rust.
Tijd om rustig aan verder te gaan richting het noorden, via de oostkant van het Noordereiland vervolgen we onze route. Klaar voor nieuw avontuur!

Dannevirke

Marco maakt de camper gereed voor vertrek: laatste dingen opruimen, afvalwater lozen en het drinkwater vullen. Ondertussen speelt Krista met de jongens in de speeltuin, springen maar!

Ramen wassen

Met zijn alle wassen we de ramen van de camper, Owen & Jason vinden het geweldig om met de camper te helpen. We gaan op weg richting Napier, we rijden hier niet in 1x naartoe dat is net te lang rijden. We kijken hoever we komen, net wat iedereen trekt. De jongen beginnen slapend aan de rit.

Na Upper Hut rijden we over een schitterende weg, welke ons 13km al slingerend tussen de bergen door meeneemt. Overal waar we kijken zien we bergen, we worden omringt door een groen paradijs bestaande uit ontzettend veel verschillende bomen.

Het is niet te zien waar we vandaan kwamen en ook niet waar de weg ons heen brengt. Daarna komen we in een vlakke omgeving van weilanden en aan weerszijde in de verte bergen. De grond ziet er dor en droog uit, maar niet zo extreem als op het zuider eiland.

Dannevirke Camping Ground

We zijn allemaal wel klaar met het rijden en gaan naar de dichtstbijzijnde plek om te kunnen overnachten. We komen uit bij Dannevirke Camping Ground. Er is een weiland met koeien, rond lopende nieuwsgierige eenden en een hond. We mogen een plekje uitzoeken op het mooie ruime grasveld. Owen en Jason gaan meteen bij de koeien kijken en raken al snel gewend aan de eenden en hond. Owen ontpopte zich als een ware eendenhoeder, en stuurde ze weg als ze te dichtbij kwamen.

Jason zei vandaag heel duidelijk mama :-). Met naar bed gaan is Jason aan het geinen en kusjes door het gaas aan het geven. Owen horen we de dag herbeleven met dino & kiwi vogel.

Napier

Jason was vannacht wat onrustig en heeft meer in ons bed geslapen dan in zijn eigen bedje, knus en gezellig. We slapen allemaal lekker uit en worden wakker met mooi vogelgezang. De jongens kijken vanuit ons bed naar de koeien, Jason wijst ze enthousiast aan. Er wordt nog iemand gespot die aan het paardrijden is en een grasmaaier.

De weg naar Napier neemt ons mee door een heuvellandschap: we rijden er overheen en langs, soms is het vlak en oogt het dor. Owen & Jason slapen allebei lekker, Owen lijkt voor ons in ene wakker door heel alert te vertellen wat hij ziet, hij heeft er hele verhalen bij, heerlijk!

We rijden in 1x door naar Napier, waar we aan de kust overnachten op een freedom campground. We zijn net op tijd voor een plekje met direct uitzicht op de kust. Samen lopen we naar het strand en gaan daarna door naar het centrum wat nog 2,2km lopen is. Met de camper gaan is geen optie deze keer, dan zijn we onze mooie overnachtingsplek kwijt. Het is een mooie wandeling langs de kust, wel erg warm.

Je ziet de art deco stijl, waar Napier bekend staat al terug in de huizen en gebouwen aan de kust. Na tips bij de i-site gekregen te hebben gaan we eten bij Breakers waar de jongens tussendoor heerlijk spelen. Jason is in eerste instantie boos/afkeurend wanneer zijn mac’n cheese wordt gebracht, om het wat later toch helemaal op te eten.

Met de jongens in de draagdoeken op de rug lopen we terug naar de camper. Owen heeft moeite met in slaap vallen hij is zo moe en heeft heimwee. Krista is lekker bij hem gaan liggen om tot rust te kunnen komen.

Wij zien een schitterende volle maan voordat we gaan slapen, we zijn nog even snel met zijn 2en naar buiten gegaan om daar samen van te genieten.

The Faraday Center

We worden door een vrolijke Jason wakker gemaakt, hij geeft meteen kusjes aan papa. Bij het ontbijt heeft Owen een banaan en Jason druiven, Jason geeft met veel stampei zeer duidelijk aan het er niet mee eens te zijn hij wilt ook een banaan, na de banaan zijn de druiven alsnog goed.

Lopend & dragend gaan we op pad naar The Faraday center, het laatste deel wilt Owen lopen, of toch niet… We zien alweer een Owen street!

Owen street

De jongens en daarmee wij ook hebben de tijd van hun leven in het museum. Er zijn veel verschillende historische technieken te zien, het mooiste is nog wel dat we overal aan mogen zitten! Voertuigen, gereedschap, stoplichten telefoons en nog zoveel meer. We hebben er een geweldige tijd, samen alles uitproberen en elkaar laten zien wat we zien, ontdekken en tegenkomen.

Napier park

We gaan daarna lunchen in het park Clive Square, waar we heerlijk in de schaduw lunchen en even genieten met elkaar op het gras in de zon. Via de winkelstraat lopen we rustig terug richting de camper, Owen kiest ook winkels uit waar hij wilt kijken, we vinden een bordje met ‘My dad can fix everything’ en dat wilde Owen wel meenemen voor papa 🙂 Jason valt heerlijk in slaap bij Marco.

Na een ijsje gehaald te hebben bij Lick it gaat Owen bij Krista op de rug richting de camper.

Napier - Lick this ice cream

We eten nog lekker buiten in het zonnetje, en zien later die avond weer een schitterende maan.